Barion Pixel

A jobb felhasználói élmény, illetve a biztonságosabb használat érdekében a weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk.

Egyszerű nyári bőrápoló tanácsok

Eszter
Egyszerű nyári bőrápoló tanácsok

Extra hasznos, mégis egyszerű bőrápoló tippek [rövid]

TOP 3: Víz, Karotin, Aloe

#1 VÍZ

Ha a háborúhoz 3 dolog kell, pénz, pénz, és pénz (Montecuccoli szerint legalábbis), akkor a nyári programokhoz a legfontosabb 3, a víz, víz, és víz (Szerintem  smiley). Nem teljes az egyetértés, hogy mennyi folyadékra van szüksége egy felnőttnek, és ha nincs kedvünk számolgatni, akkor a napi 2 literrel nem tévedhetünk nagyot. Ha pontosan szeretnénk tudni, hogy mi a legjobb a testünknek, akkor a testsúlyunkat kell alapul vennünk, és 10 kg-onként 4dl vizet kell számolni. Azaz, például egy 60 kg-os embernek 2,4 Liter optimális.

Azonban gyakran megfelejtkezünk a víz külsőleges "használatáról", azaz a bőrünk hidratálásáról. Erre a vizes, antioxidáns tartalmú gélek is szuperek, vagy ha mellé szárazabb bőrérzet is társul, akkor egy könnyű "fluidos" krém is remek szolgálatot tesz. (Ilyen pl EZ a krém is) Személyes nyári kedvencem az új C vitamin szérum, amit esténként szoktam használni a Feszesítő szérum előtt, hogy felfrissítse a bőrömet, és semlegesítse a káros szabadgyököket amik a napfény hatására keletkeztek. Így reményem szerint tovább marad fiatal a bőröm :)

#2 KAROTIN

Itt is releváns, hogy külsőleg, és belsőleg is ajánlatos a szervezetünket hozzásegíteni a magas karotin tartalmú táplálékhoz. Talán leginkább ismert a répa, amit akár lé formájában is lehet fogyasztani (én imádom). Ami talán kevésbé köztudott, az a paradicsom, a sárgadinnye, a homoktövis, a mangó, vagy az édesburgonya. Azért előnyös napozás előtt rendszeresen enni, inni ezeket, mert így belsőleg is felkészítjük a bőrünket a barnulásra a sárga festékanyagukkal.

Azonban ne felejtkezzünk meg külsőleg sem a jótékony hatásukról. A homoktövis olaja, a répamag illóolaj, a kakaóvaj, az avokádó olaj, a dió olaj remek napozószerek! Használatukkal hamar csodaszép bronzos bőrszínt érhetünk el. Én szinte egész "fiatalkoromat" vagy pirosan, vagy fehéren éltem, mert nem bírtam lebarnulni, folyton pirultam, és gyakran lehámlott a bőröm. Aztán egyszer késztettem magamnak egy olajos keveréket, és csodák csodájára elkezdett a bőröm szépen barnulni. De nem ám a déli napon! Inkább délután 4-5 után mentem ki a napra tevékenykedni, olvasni, úszni... Ha te inkább reggeli ember vagy, válaszd a 10-11 óra előtti időszakot :) Ez a napolaj vált be nekem: NAPOLAJ

#3 ALOE

Belsőleges hatásáról is ódákat zengenek, de én inkább a külső hatásairól tudok beszámolni. Legutóbbi görög látogatásom alkalmával az utcán, egy kerítés tövében fedeztem fel egy terjedelmes kis bokrocskát, meg is jegyeztem, hogy ha lepirulnánk, hova szaladjunk :) Szerencsére nem volt rá szükség, azonban ha olyan országban nyaralsz, ahol honos, érdemes nyitott szemmel járni :) Csak félbe kell vágni a húsos leveleket hosszában, és az égett, vagy irritált részre tenni. Csípésekre is szuper!

Ha bizonytalan vagy, hogyan ismered fel, több hasznos app tud a segítségedre sietni növényazonosításhoz. Én a PlantNet-et szoktam használni. Ha tutira szeretnél menni, vigyél magaddal magas aloe tartalmú krémet már itthonról, garantáltan jó szolgálatot tesz egy napsütéses nap végén. Nekem ez a kedvencem: Napozás utáni nyugtató krém

+1 Tipp: Az arcra védelmére a legjobb, egy széles karimájú kalap! - És ilyenkor se felejtkezzünk meg a fényvédő krémről, amire tekints úgy, mint a legjobb anti aging krémedre...!

Minden sorát szeretettel írta: Eszter